店内繁殖状況
[過去ログ]
●ドワーフシクリッド等の店内での繁殖情況を紹介します。(店内での繁殖情況全てを紹介するものではありません)
●殖えて当たり前なのがドワーフシクリッドですから、親子の混泳をご覧いただける画像を中心に紹介します。
●全長は「口先から尾鰭の先まで」を、体長は「口先から尾鰭の付け根まで」を示します。
●詳細のお問い合わせ、ご注文は メールにて承ります。

This one is the explanation wh... 投稿者:paydayloans 投稿日:2019/03/24(Sun) 12:13 No.140   <HOME>
Ideal method to get a loan is to visit our site, and see the deal you can attain. Here is our website: http://alphalubicz.com/sitemap.xml payday advances

繧ク

Live Cams 投稿者:LiveSexCams 投稿日:2019/02/12(Tue) 05:53 No.139   <HOME>
Echte amateur cams http://live-sex-cam.xyz live sex cams immer live dates##. Klick hier.

繧ク

find number 投稿者:reverse phone lookup 投稿日:2018/12/13(Thu) 19:18 No.138   <HOME>
A system is the process of systematically buying and recording suggestions in regards to the participants of a given population.The term is used mostly in connection with countrywide inhabitants and housing censuses; other common censuses include agriculture, enterprise, and site visitors censuses.The United Nations defines the a must-have aspects of inhabitants and housing censuses as "individual enumeration, universality within an outlined territory, simultaneity and defined periodicity", and recommends that population censuses be taken at least every 10 years.United Nations ideas also cover census topics to be amassed, authentic definitions, classifications and other useful counsel to co ordinate international observe.The word is of Latin origin: in the course of the Roman Republic, the census was a list that kept track of all males fit for army carrier.The modern census is vital to foreign comparisons of any variety of records, and censuses compile data on many attributes of a inhabitants, not just how many people there are. http://floridanumbers.phonelookup.cc Florida reverse phone lookup Censuses typically began as the only method of collecting countrywide demographic data, and at the moment are a part of a larger system of various surveys.Although population estimates remain a crucial feature of a census, including precisely the geographic distribution of the population, facts can be produced about combos of attributes e.g.education by age and sex in various areas.Current administrative data systems allow for other strategies to enumeration with the same level of detail but raise considerations about privacy and the possibility of biasing estimates.A census can be contrasted with sampling in which counsel is got only from a subset of a population; usually main inhabitants estimates are up to date by such intercensal estimates.Modern census data are frequently used for research, enterprise marketing, and planning, and as a baseline for designing sample surveys by providing a sampling frame comparable to an address sign in.Census counts are necessary to adjust samples to be representative of a population by weighting them as is common in opinion polling.Similarly, stratification calls for expertise of the relative sizes of various population strata which could be derived from census enumerations.In some nations, the census provides the professional counts used to apportion the number of elected representatives to areas now and again controversially 窶 e.g., Utah v.Evans.In many cases, a delicately chosen random sample may give more correct tips than makes an attempt to get a inhabitants census.A census is usually construed as the opposite of a sample as its intent is to count each person in a inhabitants in place of a fragment.However, population censuses depend on a sampling frame to count the population.This is the one way to be certain that everyone has been covered as in a different way those not responding would not be followed up on and individuals can be missed.The fundamental premise of a census is that the inhabitants is not known and a new estimate is to be made by the evaluation of fundamental data

繧ク

reverse phone lookup 投稿者:Florida reverse phone lookup 投稿日:2018/12/12(Wed) 01:11 No.137   <HOME>
A system is the technique of systematically acquiring and recording assistance in regards to the participants of a given inhabitants.The term is used mostly in connection with countrywide population and housing censuses; other common censuses come with agriculture, company, and site visitors censuses.The United Nations defines the essential features of population and housing censuses as "individual enumeration, universality within a defined territory, simultaneity and described periodicity", and recommends that population censuses be taken at the least every 10 years.United Nations techniques also cover census topics to be accrued, professional definitions, classifications and other useful suggestions to co ordinate international practice.The word is of Latin origin: in the course of the Roman Republic, the census was a list that kept track of all adult males fit for military carrier.The modern census is a must-have to overseas comparisons of any form of statistics, and censuses collect data on many attributes of a inhabitants, not only how many people there are. http://florida.phonelookup.cc find number Censuses usually began as the only approach to gathering countrywide demographic data, and are now part of a bigger system of alternative surveys.Although population estimates remain a vital function of a census, including precisely the geographic distribution of the inhabitants, statistics can be produced about combos of attributes e.g.education by age and sex in various regions.Current administrative data programs allow for other strategies to enumeration with an identical level of detail but raise issues about privacy and the opportunity of biasing estimates.A census can be contrasted with sampling in which counsel is obtained only from a subset of a population; usually main inhabitants estimates are up-to-date by such intercensal estimates.Modern census data are commonly used for research, company advertising and marketing, and making plans, and as a baseline for designing sample surveys by offering a sampling frame equivalent to an tackle register.Census counts are necessary to adjust samples to be consultant of a population by weighting them as is common in opinion polling.Similarly, stratification calls for expertise of the relative sizes of various inhabitants strata which can be derived from census enumerations.In some countries, the census adds the professional counts used to apportion the variety of elected representatives to areas on occasion controversially 窶 e.g., Utah v.Evans.In many cases, a carefully chosen random sample may give more correct counsel than attempts to get a population census.A census is usually construed as the opposite of a sample as its intent is to count every person in a population in place of a fragment.However, inhabitants censuses rely upon a sampling frame to count the inhabitants.This is the only way to make certain that everybody has been included as otherwise those not responding does not be followed up on and individuals may be missed.The fundamental premise of a census is that the inhabitants is not known and a new estimate is to be made by the analysis of simple data

繧ク

いけてるガジョン 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2013/07/04(Thu) 12:10 No.130  

●レッドスポットドワーフガジョン (ワイルド)

ピーコックガジョン(35mm前後)じゃ小さすぎる、パープルスポットガジョン(200mm前後)ではちょっと大きすぎる、そんなあなたにベストサイズのガジョンをおすすめします。

50mm程度で雌雄判別できますし、繁殖できている現在70〜80mm程度が恐らくMAXサイズではないかと思われます。

これは全長65mm程度の産卵直後のメスですが、見ての通り美しい魚である事は間違いありませんので、扱いやすいこのサイズからも人気魚になる可能性を充分に感じさせてくれます。

おちび 植竹@カラーズ - 2013/07/04(Thu) 12:23 No.131  

自由遊泳開始後5日程度のおちびです。
周りのゴミのような浮遊物がブラインベビーです。
粉餌卒業でやっとブラインメインにといった感じでしょうか。

引きで撮りたかったのですが水槽全体に散ってしまっていて画にならないのでアップにしておきました。

このおちび達が順調に育てば、もう少しもう少しお求めやすいお値段になるでしょう。

オスはこれ 植竹@カラーズ - 2013/07/04(Thu) 12:34 No.132  

全長70mm程度のオスです。
雌雄の違いを画像で説明するの意外と難しいかもしれません。
直感的な部分が多いので実物お見せしながらならなら何とかなるかもといった感じです。

今回の画像の個体含めて残り2ペアーが繁殖中です。
興味のある人はお早めにどうぞ。

クレーム 植竹@カラーズ - 2013/07/07(Sun) 10:02 No.133  

撮影中にクレーム入りました。
アタシはそんなにおでぶじゃないわよと・・・

メス65mmは間違いです。
完璧にドワーフと呼べる55mmでした。

ペア画像 植竹@カラーズ - 2013/07/07(Sun) 10:06 No.134  

イトメ飛び散りまくりの汚い画像ですみません。
上がオス(60mm)下がメス(55mm)です。

3腹目は多いです 植竹@カラーズ - 2013/07/18(Thu) 11:40 No.135  

3腹目は育成のコツもつかめましたので殆ど落ちていません。
100オーバー200未満といったところでしょうか。
画像は約50mm四方のスペースを撮影したものです。

そろそろ販売可能? 植竹@カラーズ - 2013/07/18(Thu) 11:43 No.136  

1腹目のおちび達はガジョンとわかる感じになってきました。
雌雄判別不可で良ければ来週辺りからリリース可能です。
12mm程度の個体の画像です。

エリザベ爆発 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2013/03/23(Sat) 10:51 No.126  

●Ap.エリザベサエ

殖えて当たり前のアピストですが、中でもこいつは数が毎度凄いです。
個人的な記録として1腹で250匹というのが過去にありまして、アピストの中でも多産系といえると思います。
今回は150程度と記録には遠く及ばないまでもまずまずの数です。
ちなみに手前上方にぼーっと写っているのがオスです。

たまにはこの板もという事でご報告まで。

お父ちゃん 植竹@カラーズ - 2013/03/23(Sat) 11:02 No.127  

頬、腹部、尾ビレ、乗るといいなと思える部分にしっかり赤が乗る個体です。
稚魚育成モードでメス化して全体的に黄色っぽくなっているのはご愛嬌。
これを見られるのも雌雄で子育てさせる事のできる者の特権かもしれませんね。

最近ちょっとした事でアピスト飼育診断をする機会があったのですが、相談者の殆どがソイル使用です。
底床の役割を考えず、水質調整に自信が持てない、すすめる半端なショップのせいなのでしょう。
ソイルに「逃げる」飼育では進歩しないという事に気付けるか否か今後の鍵だと思われます。

ペアーで仲良く子育てする、理想ですが本来当たり前の姿なのです。
そのような本当の楽しみをしてみたいというソイル被害者の皆さん、ここを見てたらお気軽にお声がけください。

ちなみに後下方にぼーっと写っているのがメスです。

親子仲良く 植竹@カラーズ - 2013/03/28(Thu) 00:24 No.128  

とりあえず親子混泳がわかりやすい画像が撮れたのでアップしておきます。
このような姿が見られなければアピスト飼育の楽しさも半減です。
ま、当たり前の事をすれば当然ついてくる結果なのですが。

166匹でした 植竹@カラーズ - 2013/04/04(Thu) 12:39 No.129  

エリザベは在庫少ないので早めに親から離しました。
166匹いました。
記録には遠く及びませんでしたが初回にしてはまずまずの数でしょう。
今日明日には次の産卵に入りそうです。
次は200超えを期待したいところです。

久々に殖やしたいと思う魚 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2012/07/20(Fri) 13:18 No.122  

●Pel.プルケール(レッド)

東南アジアブリード個体が数百円で販売されているので非常に軽視されている魚ですが、上個体はいいですね。
久々に殖やして維持したいと思える魚に出会いました。

現状モトロの次に時間かけて眺めてる魚だったりします。

同一個体の別アングル 植竹@カラーズ - 2012/07/20(Fri) 13:22 No.124  

同一個体の別アングルです。
画像下のゴミみたいなものはおチビさん達です。

おチビのアップ 植竹@カラーズ - 2012/07/20(Fri) 13:24 No.125  

こんな画像はどうかと思いますが、おチビさんの部分少し拡大しました。

ロートカイル 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2012/06/03(Sun) 11:12 No.120  

●Ap.ウアウペシィ(ワイルド)

ロートカイルの名前でお馴染みの上品なアピスト。
久々にロートカイルと呼べるランクの個体が入りましたので殖やしてみました。
2.3ヶ月後に店内繁殖個体がリリースできると思います。

オス 植竹@カラーズ - 2012/06/03(Sun) 11:14 No.121  

オスをお見せしなければ意味ないですよね。(笑)

ヴィエジタ 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2012/03/13(Tue) 14:05 No.117  

●Ap.ヴィエジタ Form-II(ワイルド)

先日紹介したヴィエジタですが、諸事情でアップが遅くなりましたがやっと稚魚が出てきました。
数はまずまずの100程度でしょうか。
ただ、稚魚育成モードでややメスが強く色が完全に飛んでます。

ご希望ならこの個体も販売できますが、ご来店の場合は稚魚吸出しに少々時間をいただくかと思いますのでご了承ください。

メスとチビ 植竹@カラーズ - 2012/03/13(Tue) 14:09 No.118  

メスの下にはおチビさんいっぱいです。

産卵の前の勇姿 植竹@カラーズ - 2012/03/13(Tue) 14:12 No.119  

冒頭のペア画像がどうもそそられない感じになってしまっていますので、オスの名誉の為に産卵前の勇姿を今一度アップしておきます。

クルゼイロ そろそろかな 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2012/02/20(Mon) 12:26 No.116  

●Ap.sp.“クルゼイロ”

ジュルアエメラルドの名前でお馴染みのこいつ、残したペアーがそろそろ産卵行けそうです。
来週末辺りには上手く行けば親子画像紹介できるかも。

ライヤーの 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2011/09/17(Sat) 21:07 No.114  

●Ap.sp.cf.クルズィ(ライヤーテイルクルズィ)

画像からは判り難いですが、オスはしっかりライヤーテイルしてます。
とりあえず初回から100オーバーの大爆発です。

オス 植竹@カラーズ - 2011/09/17(Sat) 21:09 No.115  

ほんと判り難くてすみません。
これがライヤーのオスです。

ギャラクシィ 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2011/08/27(Sat) 22:23 No.113  

●Ap.sp.cf.クルズィ“ギャラクシィ”

先日アップの個体で終了としましたが、小さめのはっきりしなかったメスが確定して比較的良いオスとペアリングできましたので殖やしてみました。
先に販売したペアのものと合わせて3腹分確保しましたので、来週以降でしたらこのペアーもリリースします。
これ本当にラストとなりますのでご注文はお早めに。
ギャラクシィはお持ちになったお客さん皆さんおっしゃるようにペア仲ベッタリで手がかからないようですね。

P.S.
先日紹介して即終了だったライヤーギャラクシィですが、小さすぎてカウントしていなかったものがいい感じに仕上がってきました。
1ペアーのみですがライヤー確認出来次第リリースいたします。

派手だけど荒いヤツ 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2011/07/31(Sun) 11:18 No.111  

●Ap.sp.cf.クルズィ“モラード”

派手なクルズィ系のやつら、どれも満遍なく荒くペアリングが面倒くさいのですが、めずらしく一発でべったりペアで仲良く子育てしてます。
キレイだから飼ってみたいんだけど性格が・・・と尻込みしている人、このペアーおすすめですよ。
送料込みでも諭吉でお釣りですし。

別アングルでもう一枚 植竹@カラーズ - 2011/07/31(Sun) 11:20 No.112  

同一個体ですが、どちらも角度が悪くベタ青がお見せできていませんね・・・

ホイグネィ採り直し 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2011/04/24(Sun) 00:34 No.109  

●Ap.ホイグネィ(ワイルド)

震災後の停電の影響でブラインのできが悪く孵化直後のチビ達かなりダメにしてしまいました。
とりあえず採り直しいたしましたのでご報告いたします。
リリースは当初予定より一ヶ月程度遅れる事になりますがご容赦ください。

Re: ホイグネィ採り直し 植竹@カラーズ - 2011/04/24(Sun) 00:36 No.110  

別アングルでもう一枚。
とりあえず60匹ほどいるようです。

ホイグネイ 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2011/03/18(Fri) 06:43 No.106  

好評のうちにほぼ終了してしまったホイグネイですが、種親として残したものが順調に増えています。
半年後のリリースをお待ちください。

板違いですが 植竹@カラーズ - 2011/03/18(Fri) 06:46 No.107  

●Ap.sp.cf.クルズィ“アルゴドン”

とりあえず店内ブリード個体のリリース開始です。

ホングスロイ 植竹@カラーズ - 2011/03/18(Fri) 06:48 No.108  

●Ap.ホングスロイ“パープル”

いい感じです。

たまには使わないと・・・ 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2010/12/26(Sun) 03:29 No.103  

●Ap.バエンシィ
1ペアー 9,000円

文句無くキレイなペルーのアピスト。
初産だから仕方ないかもしれませんが、ちょっと少な目の50匹前後でしょうか。
もちろんこの個体の販売も可能です。

SPAM書き込みの影響でここの板の過去ログ完全に死んでしまったみたいですね・・・

メスとチビ 植竹@カラーズ - 2010/12/26(Sun) 03:41 No.105  

メスとチビ

何これ? 投稿者:植竹@カラーズ 投稿日:2009/03/21(Sat) 10:09 No.437  

小型美麗魚としておなじみのピーコックガジョン、通常50mm程度のカワアナゴの仲間ですが、同じ模様で150mmもあるこれ何なんでしょうか?
ちょっと考えるところがあって試しに入荷してみたら・・・すぐに殖えてしまいました。
今日当たり泳ぎ回って大変な事になっていそうです。(笑)

- Joyful Note -